Weekly Diary #96 – Op de camping met een hittegolf

Onze vakantie zit er alweer op. Morris is vandaag ook weer naar school geweest en ook papa moest weer werken. Maar gelukkig hebben we een hele berg foto’s om terug te kijken op onze vakantie. Vandaag deel 1 van onze vakantie. De vakantie begon met een hittegolf en omdat we met de tent gaan en nog geen camping hadden uitgekozen werden de plannen op het weer aangepast. Op naar Zeeland dus, naar het strand.

Lees ook hoe de week voor de vakantie was.

Zondag

Verkoudheid medicijn

Mijn vakantie begon snotterig. Maar een kleine verkoudheid weerhoudt mij er niet van om met de tent weg te gaan. Naast alle luchtbedden, slaapzakken, campinggas en een dakkoffer vol met kleding, waren ook de Otrivin en paracetamol ingepakt.

Tent

Gek hoe snel je aankomt als je in eigen land op vakantie gaat. In een paar uurtjes hadden we de camping bereikt en als een ervaren kampeerder had manlief de tent in korte tijd opgezet. Ik hield me wat rustiger. Ik was tenslotte een beetje ziek 😛

We stonden op camping de Wachtsluis in de buurt van Cadzand. Wat een schitterende camping en wat hadden ze het goed geregeld voor kinderen. We werden neergezet op het veldje met de zandbak. Daar zaten de kinderen dan ook direct in, toen wij aan het uitruimen en opzetten waren.

Bolderkar

De camping is vlak bij het strand. Met een hittegolf is dat de beste plek om te zijn. Na het opzetten van de tent wilde we nog een frisse duik nemen. We lopen niet helemaal naar de zee, want dan zouden we nog een heel stuk door het zachte zand moeten lopen met de bolderkar. Gelukkig is het vloed en is het baaitje helemaal volgelopen, waar we lekker kunnen zwemmen.

Strand

Wat heerlijk was die frisse duik. De jongens konder er geen genoeg van krijgen.

Onder moeders paraplu

Onze tent stond in het heerlijke avondzonnetje. Nou, heerlijk? Mij was het toch iets te warm. Met regen houden we altijd rekening (iets met Engeland liefhebbers), maar niet met zon. Gelukkig werkt een paraplu ook heel goed tegen de brandende zonnestralen.

Kinderen en slapen op de tent

Een grote uitdaging met kinderen in een tent is het naar bed gaan. We liggen met z’n allen naast elkaar, dus als we de jongens op bed leggen, blijven ze nog uren doorspelen. Zo houden ze elkaar lekker lang wakker. Dan maar even ééntje uit de tent halen in de hoop dat ze een keer in slaap vallen. Gelukkig, het werkt. En stiekem is het heerlijk om zo’n slapend mannetje in je armen te hebben.

Maandag

Persoonlijke parasol

Ik heb een upgrade op mijn paraplu gekocht bij de Action. Deze hoed is toch net mijn persoonlijke parasol! En stiekem vind ik hem echt heel leuk.

Trampoline camping de Wachtsluis

Op de camping vermaken de kinderen zich echt heerlijk. Als we de zandbak zat zijn (wat ze eigenlijk nooit zijn), lopen we even naar de trampoline of we pakken een skelter. Voor de jongens hoeven we de camping niet af.

Strand

Hoewel zij het op de camping heerlijk hebben, willen wij toch weer even naar het strand. Even wat verkoeling. Er staat een lekker briesje en als de zon weg is, is het zelfs een beetje fris.

Slapen op het strand

De nacht was blijkbaar toch iets te kort voor Owen. Hij valt weer in mijn armen in slaap en tukt lekker een half uurtje bij. En ik zit lekker te verpieteren in de zon, want insmeren vergeet ik natuurlijk. Maar ach, voor mijn jongetje wil ik wel blijven zitten, terwijl ik aan het verbranden ben. Als hij maar lekker kan slapen.

In de bolderkar

Tip, tap, top, schouderklop! Morris verzint zelf een rijmpje als papa hem weer terugrijdt naar de camping. Ze hebben dan ook allebei een groot deel van de terugweg in de bolderkar gezeten, dus een schouderklopje was niet misplaatst. En dat terwijl we dit keer helemaal naar het strand zijn gelopen. Toch nog een wandeling van een klein half uurtje. Oef

Dinsdag

Campinghaar

Good morning camping hair. Ik weet niet hoe ik het voor elkaar krijg, maar mijn haar heeft altijd…. “extra volume” als ik in de tent heb geslapen.

Strand

Ook vandaag gaan we weer gaan we naar het strand. Dit keer pakken we de auto. Tip als je naar deze camping gaat! Neem je fiets mee. Alles is prima aan te fietsen, maar om te lopen met kleine kindjes is alles toch net iets te ver.

Zandkasteel

Ik ben geen strandmens. Deze derde keer op het strand ben ik al dat zand toch wel zat. Ook ben ik lekker verbrand (jaja, ik moet smeren). Ik blijf dus op mijn handdoekje in de schaduw van de parasol. Al is een zandkasteel bouwen wel heel leuk. Hihi.

Rustig eten

Na een ochtendje lanterfanten op het strand trekken we naar een stadje. We trakteren onszelf op een heerlijke lunch. Nog nooit is het zo makkelijk geweest om met de kinderen uit eten te gaan. Ze zijn veel te moe van de strandwandelingen en hebben veel te weinig geslapen om herrie te schoppen in het restaurant.

Koud buiten

Na heel wat warme dagen begint het flink af te koelen. Als ’s avonds de zon achter de bomen verdwijnt is het zelfs een beetje koud. En stiekem kan ik daar nu best van genieten.

Woensdag

Kaart lezen

Wandelen hoort bij onze vakantie. Iets wat we met kinderen niet zomaar kunnen doen. Dit keer hebben we voor beide jongens de fietsjes mee. Kunnen we hopelijk wat sneller vooruit. Morris leest de kaart, dus flink duimen dat we de goede richting op gaan.

Fietswandeling

Wat gaan ze hard! Maar niet voor lang. Owen geeft het al snel op. Het is voor hem toch teveel en zo’n knulletje die veel te weinig heeft geslapen laat zich nu niet meer pushen.

Speeltuin

Onderweg komen we een schitterende speeltuin tegen. Iets waar de wandeling speciaal op was geselecteerd door de mensen van de Wachtsluis.

Wandelen met een peuter

Terug lopen we dwars door een natuurgebied. Er stond een bordje dat je erin mocht (zolang je je aan de regels hield), maar volgens mij komt hier nooit iemand. We moesten het pad volgen, maar die zijn we na 3 stappen al kwijt.

Verenverzameling

Mission accomplished. Onderweg kunnen we Morris motiveren door te lopen door veren te gaan verzamelen. Hij wilde er precies 10 hebben en vlak voor we de camping op lopen vinden we nummer 10.

Helpen met koken

Morris wil dolgraag helpen met koken. Beetje spannend vind ik het wel, zo dicht bij het vuur. Hij doet het gelukkig heel voorzichtig en alles gaat goed.

"ketchup" eten

Het eten smaakt heerlijk. Zelfs Owen eet door. Zolang ik maar zeg dat die rode saus ketchup is neemt hij steeds weer een hap.

Donderdag

Klokkentoren Sluis

Vandaag beklimmen we de toren van Sluis. Het is een kleine toren met 90 tredes. Owen heeft het er nog dagen over dat hij deze toren heeft beklommen.

Museum Sluis

In de toren was ook een klein museum, waar niet alleen ik, maar ook de jongens hun ogen uitkeken. Sluis is de stad van meneer Van Dale. Jep, die meneer van het woordenboek. Er was dus veel te leren over taal en woordenboeken.

Strand

En wat doe je als het je laatste dag in Zeeland is? Precies, naar het strand. Het was helaas veel te koud op het strand en zwemmen was met die wilde golven geen optie. We gingen dus weer snel terug naar de camping.

Schommelen met vakantievriendjes

De jongens hebben zo’n heerlijke tijd gehad op de camping. Dag 1 was er al een vriendschap gesloten met de buren. Zodra de tent open ging renden de jongens naar elkaar toe en als het aan hen lag speelden ze de hele dag op de schommel en in de zandbak met elkaar.

Douche camping de wachtsluis

Onze laatste dag op deze camping betekent ook de laatste dag gebruik kunnen maken van deze geweldige kinderdouche. Met de allerkleinste is het soms lastig douchen op de camping, maar bij de Wachtsluis heb je daar echt geen problemen mee. Nee, ik ben niet stiekem reclame aan het maken voor deze camping. We hebben er echt een heerlijke tijd gehad.

Straf in de tent

Ook de laatste dag slapen op de camping lukt niet zomaar. Weer houden de jongens elkaar wakker en het gestoei wordt steeds wilder. En als het te wild wordt moet je ook in de tent in de hoek. Ik weet alleen niet of het echt een straf is voor Owen om hier te zitten.

Vrijdag

Spelen in de zandbak

Terwijl de jongens met de vriendjes in de zandbak spelen, pakken wij onze spullen in. Meestal moeten één van ons inpakken en let de ander op de jongens, maar we kunnen ze prima in de gaten houden in de zandbak en dus zijn we zo ingepakt.

Tent afbreken

Morris schiet nog snel een plaatje van het inpakken.

Mac België

Onderweg naar de andere camping halen we nog een heerlijke lunch. Waarom verkopen ze dit niet in Nederland bij de Mac?

>> Lees ook: 15x wat elke kampeerder herkent

Het tweede deel van de vakantie laat ik je zien in een volgende blog. Dan zitten we in de Ardennen tussen de bomen. Het bos is voor mij echt mijn vakantieplek, dus ik keek hier erg naar uit.

Waar gaat jouw vakantie dit jaar naartoe?

error

Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *