Weekly Diary 51 *vakantie editie* – Met de kinderen in de tent

Twee weken in de middle of nowhere, twee weken off the grid. De blogs voor deze weken stonden klaar, geen afspraken meer op de agenda. Wij gaan er lekker met de kinderen tussenuit.

Nou, echt de middle of nowhere was het niet. Onze vakantie vond plaats in een vrij toeristisch en kindvriendelijk natuurpark in het zuiden van Engeland. Het was druk en vele kinderen waren op onze camping te vinden. Gelukkig is er in een natuurpark voldoende ruimte om de drukte te ontvluchten en heerlijk van de vakantie te genieten met de kinderen.

Maandag

opa uitzwaaien

Deze maandag staat in het teken van inpakken. ’s Avonds pakken we de boot naar Engeland. De boot vertrekt laat, dus we hebben alle tijd om in te pakken. Als de auto vol zit vertrekken we naar Hoek van Holland. Niet alleen vertrekt de boot daar vandaan, maar ook wonen mijn ouders daar en eten we gezellig (en makkelijk) mee. Helaas moet opa werken, maar voor we gaan inchecken, gaan we nog even langs de kant waar vrachtauto’s inchecken. Laat opa daar nou toevallig werken.

Uitzicht op de Stena Line

Op de boot vinden de jongens het geweldig. Ze rennen langs de hutten, kijken hun ogen uit op het dek en het raampje in de hut geeft ook geweldig uitzicht. Voor we de jongens in pyjama krijgen is het al ruim 9 uur, maar aan slapen kunnen de jongens nog niet denken. Het duurt nog zeker een uur voor we met zijn alle onder de wol liggen.

Dinsdag

Snel aankleden op de boot

Vanmorgen ging de wekker alweer vroeg. De boot komt om 6.30 (Engelse tijd) aan en we moeten dus opschieten om iedereen weer de auto in te krijgen. Na een kort nachtje is dat nog knap lastig. Straks nog 3 uur rijden, in de hoop dat de kids nog wat slaap pakken. Helaas wordt Morris een beetje ziek onderweg, maar halverwege valt ook hij in slaap.

Kinderen in de bolderkar

Jeej, we zijn op de camping. Het is een gezellige camping waar aardig wat gezinnen staan. Normaal staan wij op trekkerscampings, buiten het seizoen. Voor ons is dit extreem druk. Na lang zoeken vinden we een plekje met mooi uitzicht en voldoende rust om ons heen. De tent opzetten met twee knullen die rond rennen is best lastig, maar de bolderkar en een iPad met Peppa Big biedt uitkomst.

Lees ook >> Kamperen met een baby

Pony in New Forest

Onze camping kijkt uit over een enorm grasveld (bijna 2km omtrek 😯 ). Loslopende (semi) wilde paarden zijn in heel het park te vinden en zo ook op de camping. Owen vindt paarden geweldig en hij roept dan ook continu dat hij een paard ziet. Als we niet opletten rent hij er zo op af.

Woensdag

Engels camping ontbijt

Jammie, een heerlijk Engels kampeerontbijtje. Baked Beans, sausages, toast en een flinke bak Earl Gray tea. Het hoort er voor ons helemaal bij en Morris zie je smullen. Owen daarentegen raakt alleen zijn worstje aan.

Na zo’n ontbijt kan je een flinke wandeling maken. Normaal hebben we zo’n leuk boekje met verschillende wandelingen, maar met de kinderen verwachten we niet kilometers te gaan lopen. Toch komen we een heel eind en Morris loopt zelf zo’n 4 á 5 kilometer.

Samen van uitzicht genieten

Hoewel we wat ruigere parken zijn gewend met hogere bergen en meer uitzicht is het alsnog een super mooi park. Maar goed, wij zijn echte liefhebbers van de Engelse natuur.

Peuter en zijn auto's

Na een lange wandeling is het weer heerlijk om bij de tent te spelen. We hebben vele auto’s meegenomen, maar natuurlijk geen garage. Gelukkig is Morris creatief en maakt hij er een zelf met auto’s. De politieauto fungeert als garagedeur.

Donderdag

Nationaal motor museum

Het motormuseum in Beaulieu kunnen we natuurlijk niet overslaan. We doen het vooral voor de jongens, maar ik geniet er enorm van. Ik ben een groot liefhebber van oldtimers en deze kan je er dan ook in overvloed vinden. Een groot aantal stokoude auto’s en motoren. Geweldig!

Me and oldtimers

In deze 100-jaar oude bak mag je zelfs nog even zitten om een leuke foto te maken. Dat kan ik natuurlijk niet voorbij laten gaan hihi.

Nationaal Motor Museum speeltuin

Het museum bestaat uit meer dan alleen de auto’s. Voor de kinderen is er een leuke speeltuin. Owen heeft de hele tijd in de draagzak gezeten en hij (en mijn rug) is er wel aan toe om even los te lopen.

Nationaal motor museum landgoed

Achter het automuseum blijkt nog veel meer te zitten. Hier gaan we veel te laat naartoe, dus we zien niet zo heel veel, maar een stukje van de schitterende tuin kunnen we gelukkig nog wel zien.

Samen afwassen met mijn peuter

Tegen etenstijd komen we terug op de camping. Koken is een hele opgave met de jongens. Een klein gasstelletje dat op de grond staat zorgt voor best veel gevaren en meestal gaat één van ons aan de wandel met de kinderen (rondje van 2 kilometer bijvoorbeeld). Het afwassen gaat iets makkelijker. Daarbij vragen we gewoon de hulp van Morris.

Lees ook >> Wat er mee gaat op vakantie – Kamperen met de kinderen

Vrijdag

Muddy Puddle playtime

In Engeland kan je verwachten dat het gaat regenen. Gelukkig regent het niet de hele tijd, maar onder dit ene buitje komen we niet uit. Het is ’s ochtends gelukkig al gestopt met regenen. De plassen liggen er nog wel. En daar hebben de jongens helemaal geen problemen mee.

Gelakte nageltjes

Ook op vakantie proberen we mooi te blijven. Ik koop een stijltang die ik in de auto aan kan sluiten, word er een master in om in de rijdende auto mijn make-up te doen en Morris lakt natuurlijk zijn nagels nog een keertje.

Blackwater Arboretum

In New Forest zijn mooie stukken natuur te vinden, maar dit bos is wel heel bijzonder. Het is bijna een bomenmuseum, waar bomen te zien zijn van over heel de wereld. Het Arboretum is een mooi afgesloten bos, waar de kinderen vrij rond te lopen zijn. Dit is ook voor Owen prettig die een groot deel van de vakantie doorbrengt in de draagzak.

Take away curry op de camping

Take away Curry. Iets wat je niet kan laten om te halen als je in Engeland ben. En gezien het koken niet heel gemakkelijk is, is dit wel een uitkomst.

Veulen aaien

Niet alleen koken is lastig, de jongens in slaap krijgen is ook een hele opgave. Ze om 7 uur op bed leggen is er niet bij. Het is nog heel licht en ze beginnen pas rustiger te worden bij het ondergaan van de zon. Vanavond brengen we ze dan ook wat later naar bed en gaan we nog even met deze paardenliefhebber dit super schattige veulen aaien.

Zaterdag

Cracked windscreen

NEEE!!!! Een scheur in de ruit. Dag 1 van de vakantie kwam er een steentje tegen de ruit, waardoor er een flinke ster in zat en deze begint opeens flink te scheuren. Snel naar de garage om te kijken wat ze kunnen doen. Een nuchtere Engelsman vertelt ons dat hij ‘absolutely nothing’ op korte termijn kan doen, maar dat het geen probleem is. De scheur gaat misschien nog iets verder, maar we kunnen er nog prima de vakantie mee doorrijden. Pfff, gelukkig maar.

Op hol geslagen paarden

Erna gaan we weer ergens in een leuk bos wandelen. Een kort rondje, want de jongens zijn al aardig moe aan het worden. Onderweg roept iemand opeens dat ik de brug af moet en als ik achterom kijk zie ik een horde paarden op me af stormen. Het is een gaaf gezicht, maar toch best spannend.

Peuter aan het vissen

Morris wil in elk watertje vissen. Een mooie stok voor een hengel en hij is helemaal tevreden. Heel veel meer dan deze bal vangt hij niet, maar dat kan de pret niet drukken.

Samen in de boodschappenkar

Winkelen doen we zo ongeveer om de dag. Heel veel meer kan niet, omdat we geen koelkast hebben. Na wat zeuren krijgen we de jongens samen in dit karretje en eigenlijk is het wel heel gezellig. Al scheelt het wel dat we altijd een appeltje kunnen pakken bij de Tesco.

Tesco taart

Hiep hiep hoera, mijn papa is vandaag jarig! Om dat te vieren halen we een taartje bij de Tesco. Ze hebben geweldig mooie taarten, met Peppa Big, Cars en heuse prinsessentaarten. We nemen toch een goedkoop taartje, omdat we verwachten dat ze niet zo heel lekker zijn. Maar eeh, eigenlijk was deze echt heerlijk!

Zondag

Babybadje op de camping

Een dreumes in een klein douchehokje uitkleden, douchen en weer aankleden is een heel karwei. Vooral als je zelf ook moet douchen. Ze hebben gelukkig wel een mooie wasbak, speciaal voor baby’s. Owen lijkt er alleen wel een beetje te groot voor. Ach, hij vindt het heerlijk.

Uitzicht

En natuurlijk gaan we weer wandelen. Dit keer een uitgestippelde wandeling van 5 kilometer. We wandelen langs de kust. Morris loopt niet heel snel, maar dat geeft ons de kans om van het uitzicht te genieten. Een enkele keer til ik Morris op, maar verder loopt hij alles netjes zelf. #trotsophem

wandelen aan een tuigje

Ook Owen loopt een deel. Ik denk dat hij een halve kilometer loopt. Het tuigje was echt een uitkomst. Ik was er, voor ik kinderen had, erg op tegen. Tegenwoordig vind ik het een geweldig idee. Als Owen teveel vrijheid krijgt, rent hij alle kanten op. Als hij aan het tuigje zit, blijft hij redelijk in de buurt.

Wassen op de camping

En na zo’n week met modder en gras zijn de kleren vies en is het tijd om te gaan wassen. Wat ben ik hier blij mee, want het is niet de eerste keer dat we moesten wassen. Morris hield het de eerste nachten helaas niet droog. Het is thuis nog nooit voorgekomen, maar zo’n vakantie doet toch iets met een kind. Gelukkig hebben we na deze twee dagen niet meer de slaapzak hoeven wassen, maar de schone kleren waren we wel doorheen.

Wat een heerlijke vakantie is het en wat ben ik blij dat we met zijn alle weer op een Engelse camping staan. Ik kan hier zo van genieten. Het is wel even aanpassen met kinderen, maar gelukkig passen de kinderen zich ook goed aan.
Volgende week zal ik je laten zien wat wij de tweede week van de vakantie hebben gedaan (die foto’s met ik nog uitzoeken. We hebben er maar 2500 gemaakt, dus daar ben ik nog wel even mee bezig. Hihi.

Wat is jouw favoriete vakantieland?

Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *